Luxury | Daniel Marshall

playboy-slovakia

STORY:

Daniel Marshall, 37-ročný veterán v odvetví luxusných cigár, je zároveň jedným z popredných mien v tomto segmente. Špecializovaný časopis Cigar Aficionado vyhodnotil jeden z jeho humidorov ako číslo 1. Marshall je zároveň autorom pre-stížnej Zlatej cigary z 24-karátového zlata. Jeho humidory a cigary si vychutnávajú doma i v kancelárii mnohé hollywoodske celebrity, americkí prezidenti, vysokopostavení politici, veľkí podnikatelia, módni návrhári a najnáročnejší milovníci cigár na celom svete.

Marshall je tiež dodávateľom cigár a humidorov pre britskú kráľovskú rodinu. Od roku 1982 vyrába a navrhuje humidory pre prestížne domy s luxusnými darčekmi Dunhill, Tiffany & Co., S.T. Dupont, Cartier, Hermes, Fred Joaillier, Harrod's, Bally of Switzerland či Garrard's of London. Humidory Daniela Marshalla majú svoju zbierku vystavenú v Smithsonovskom múzeu. Jeden z vysoko hodnotných zberateľských kúskov zo zbierky guvernéra Schwarzeneggera v roku 2016 prekonal rekordnú tržbu na Galavečeri nadácie Leonarda DiCapria v St. Tropez. Tento mimoriadne zriedkavý humidor sa umiestnil najvyššie v rebríčku najdrahšie vydraženého moderného humidoru s novou kolekciou cigár značky DM, keď dosiahol 750 000 eur. V septembri bol humidor DM vyrobený pre monackého princa Alberta II. s cigarami Daniel Marshall vydražený za 75 000 eur v prospech našich svetových oceánov.

playboy-slovakia

Príbeh Zlatej cigary Daniela Marshalla
Oficiálnu cigaru určenú na oslavy, Zlatú cigaru Daniel Marshall z 24-karátového zlata, ručne balí do čistého 24karátového florentského zlata sám Daniel Marshall.Táto vzácna cigara nadobudla kultový stav, keď sa objavila v hollywoodskych filmoch, v špičkových televíznych reláciách, hudobných hip-hopových videoklipoch, ako dar na promócie, svadby, narodeniny a upútala pozornosť tých najnáročnejších milovníkov cigár na celom torpéda dozrievajú od zberu v roku 2006. Vďaka čistému zlatému listu je možné ochutnať plnú chuť archívneho tabaku, vďaka čomu vzniká sladká a bohatá chuť pri každom potiahnutí.Zlatá cigara vytvára krásny zlatý popol. Tabak horí pri 600 stupňoch a 24-karátové čisté zlato má teplotu topenia 1200 stupňov, takže zlato nezhorí, ani sa neroztaví, a tým zanecháva „zlatý okamih“.

Čo sa vám najviac páči na fajčení cigár?
Je to meditatívna záležitosť. Cigara je akýmsi mostom k reflexii a relaxácii. Mnoho významných osobností z minulosti si našlo čas na cigaru, nie ako hriech, ale ako spôsob myslenia a rozjímania. Vychutnávanie si cigár je neuveriteľným „ľadoborcom“ a jedinečným spôsobom, ako sa socializovať. Otvára dvere k rozhovorom a priateľstvám. Keď premýšľam nad svojím životom v dospelosti, ako ma cigara sprevádzala po celom svete a pomohla mi nadviazať osobné priateľstvá s ľuďmi zo všetkých oblastí života, od členov kráľovských rodín, cez politikov, filmové hviezdy prvého rangu, obchodných magnátov, športovcov, popových a hip-opových umelcov, špičkových lekárov až po námorníkov, rozmýšľam, aký by bol môj život bez cigary. Cigary sú „moderným táborákom“, ktorý mi pripomína táborák, pri ktorom sedeli naši predkovia od doby kamennej. „Táborák“ s ohňom a stúpajúcimi oblakmi dymu im poskytoval ochranu a kolektívneho ducha. Toto hlboké ľudské prepojenie je zakorenené v našej DNA a oheň a dym vyvoláva túto prastarú emóciu.Prečo cigary, a nie cigarety?Cigary sú z hľadiska ich výroby umeleckou formou. Od pestovania po starostlivosť o ne navodzujú akési kúzlo, ktoré sa tiahne od vyklíčenia semena po cigarový dym, vďaka čomu je každá cigara jedinečná. Ako vždy hovorím, „my nefajčíme... my vychutnávame“.

Je fajčenie cigár novým trendom sofistikovaných mladých mužov?
Rozhodne áno, a na mojich cestách po celom svete som svedkom toho, že tento trend každým dňom rastie. Je pre mňa istou satisfakciou vidieť v našom uponáhľanom svete návrat k pôvabu s darom spomaliť a vychutnať si jedinečné chvíle.

Čo ich robí stále populárnejšími pre mladšiu generáciu?
Myslím, že muži odjakživa túžili po cigarách a v súčasnosti už aj ženy túžia. Spomínam si, ako som videl klasické fotografie Winstona Churchilla, Clinta Eastwooda, Arnolda Schwarzeneggera, Jacka Nicholsona či Georga Burnsa oblečených ako praví džentlmeni, pričom si vychutnávali cigary v luxusnom prostredí a pomyslel som si: „Jedného dňa chcem byť ako oni.“ Cigary sa v mnohých ohľadoch po celé desaťročia spájajú s múdrosťou, mužskosťou a úspechom. Zobrazujú pozitívny pocit moci, sú symbolom, že ste dosiahli niečo, čo za to stojí.Naša cigara 24kt Golden Torpedo Cigar posúva túto symboliku na ďalšiu úroveň. Táto oslava cigary, ktorá nadobudla povesť „šampanského medzi cigarami“, vystupovala vo filmoch a v hudobných videách, dokonca si ju kúpil bývalý americký prezident Clinton, ktorý miluje cigary, v cigarovom salóne hotela Bulgari v Londýne. Zlatá cigara zanecháva všetko zlata v cigarovom popole, čím vzniká „zlatý popol“.

playboy-slovakia

Čo pre vás cigara predstavuje?
Domnievam sa, že väčšina milovníkov cigár má viac než 30 rokov. Mnoho mladých mužov odmieta tráviť čas alebo peniaze učením sa vychutnávať cigary alebo u seba rozvíjať vycibrený vkus jednoducho preto, že si neuvedomujú výhody a potešenie, ktoré možno získať z tejto starodávnej kratochvíle. Cigary sú skvelým spôsobom, ako sa dozvedieť o obchode, iných kultúrach, poľnohospodárstve a etiketách. Som na krížovej výprave, aby som predstavil mladým mužom a ženám jednoduché pôžitky, ktoré pramenia z vychutnávania si jemných cigár.Nikdy nezabúdajte... My nefajčíme... My vychutnávame. Kiežby sme ju všetci „nechali svietiť“.

Kedy ste začali vyrábať cigary?
Aký bol ten správny impulz na to?Pred dvadsiatimi tromi rokmi vznikla prvá zbierka cigár Daniel Marshall vďaka výrobcovi cigár 5. generácie z Dominikánskej republiky Manuelovi Quesadovi. Zrodili sa čierne, biele a červené zmesy.Okrem toho, že som chcel mať cigaru, ktorú by som si rád vychutnal každý deň, chcel som splniť požiadavky našich verných zákazníkov cigár značky Daniel Marshall, ktorí by povedali: Vyrábate najlepší humidor na svete, lebo ste posadnutý tým najlepším, čo by ste priniesli cigarám DM, aby sme si ich kupovali. V tom istom roku som sa stretol s hercom a guvernérom Kalifornie Arnoldom Schwarzeneggerom, ktorý so mnou spolupracoval na obale každej cigary z jeho filmov, odkedy sme sa v roku 1996 stretli, aby sme vytvorili limitovanú edíciu humidorov s tematikou jeho filmov, a ktoré by mohol dať do aukcie a získať tak peniaze na charitu. Guvernér mi vtedy povedal, „Daniel, každý humidor, ktorý rozdám, by mal byť plný cigár!“ Ďalším dôvodom bolo teda priviesť cigaru DM na svet.

Fajčenie cigary je o jej chuti, nie o závislosti od nikotínu. S chuťou nemôžete podvádzať. Aké je tajomstvo chuti vašej cigarety?
Vždy sa strhnem, keď začujem spojenie „fajčiť cigary“. My predsa nefajčíme! My vychutnávame. Máte však pravdu, vychutnávanie cigár nie je o závislosti. Ak o nejakej závislosti z toho môžeme hovoriť, je to závislosť oddýchnuť si a vychutnať si vzácne okamihy.

Ak chcete získať reputáciu v tomto odbore, znamená to, že ste skutočne dobrým producentom aj predajcom. Aká bola vaša obchodná politika?
Ja a môj dlhodobý tím sa každý deň pýtame, ako môžeme vylepšiť humidor a cigaru. Ako môžeme poskytnúť najlepšie skúsenosti zákazníkov. Toto myslenie nás vedie k vytvoreniu najlepšieho humidoru a cigary, ako aj k prostrediu, ktoré sme dosiahli tu v južnej Kalifornii, a o ktorom sa rada zmieňuje tlač aj naši zákazníci. Pred niekoľkými mesiacmi sme vytvorili klub Daniel Marshall Campfire Club DMCC, aby sme sa poďakovali našim váženým zákazníkom a poskytli im skvelé výhody a príležitosti vrátane preferovanej dostupnosti VIP zlatých vstupeniek na náš večierok Celebrity Campfire Experiences, ktorý organizujeme po celom svete. Nasledujúci „táborák“ sa bude konať 23. januára 2020 v prítomnosti váženého guvernéra Arnolda Schwarzeneggera v Kitzbüheli v Rakúsku, takže ak by sa niektorý z vašich čitateľov chcel zúčastniť tohto exkluzívneho večierku a dražby, ktorej výťažok poputuje Rakúskemu svetovému samitu, ktorý guvernér hostí, pošlite e-mail na adresu TheCampfire@ DanielMarshall.com.Daniel Marshall je úspešná značka prítomná aj vo filmových trhákoch.

Zaplatili ste za takúto reklamu?
Špičková kvalita si nájde svoj domov. Hovorí sa: „Ak ho postavíte, prídu“. Za posledných tri a pol desaťročia som bol toho svedkom. Kvalita sa zvýšila až po sám vrchol, nachádza si svoje miesto v životoch, domovoch, kanceláriách najprieberčivejších zberateľov, a objavuje sa aj vo filmoch a videoklipoch. Jediné, čo musíte urobiť, je byť konzistentný, zaobchádzať s každým, koho stretnete, rovnako, ako by ste chceli, aby zaobchádzali s vami. Nie, za umiestňovanie produktov ani za podporu zo strany celebrít sme nikdy neplatili. Jedna z reklám, na ktoré som hrdý, bola uvedená na zadnej strane obálky časopisu Cigar Aficionado v roku 1997. Išlo o prvú zo série reklám našich humidorov a cigár v domácnostiach a kanceláriách našich zákazníkov pod názvom „Daniel Marshall On Location“. Guvernér Arnold Schwarzenegger bez akýchkoľvek nákladov dovolil vyfotografovať jeho DM Treasure humidor, ktorý mal v jeho kancelárii v Santa Monice a na reklamu som ho vyfotil a uviedol list, ktorý mi adresoval. Toto je príklad toho, ako môže kvalita, charakter a vďačnosť priniesť akúkoľvek značku na najvyššiu úroveň spoločnosti a kultúry.

playboy-slovakia

Ste tiež výrobca humidorov. Kedy ste vytvorili svoj prvý humidor?
Bolo to v roku 1982 a išlo o dar pre otca mojej priateľky za to, že ma povzbudzoval dokončiť plachetnicu, ktorú som staval. Tá plachetnica bola mojím chlapčenským snom, ktorý som mal od 10 rokov. Bol to jedinečný držiak na tri cigary vyrobený z teakového dreva pre jeho obľúbené cigary Dunhill. Keď som mu ho dal, uvidel moju budúcnosť a povedal, že si ho môžem požičať a ukázať Alfredovi Dunhillovi a oni si ho kúpia. Povedal mi, že by som mohol založiť továreň, plaviť sa po celom svete a robiť to všetko... Dnes, o 37 rokov neskôr, mal pravdu...

Sú vaše humidory vyrábané ručne?
Všetky sú kompletne vyrobené ručne. Na prípravu humidoru DM je potrebných viac ako 300 samostatných výrobných krokov. Niektorí remeselníci, ktorí so mnou vyrábajú humidory v južnej Kalifornii, sú so mnou už viac ako 20 rokov. Milujeme to, čo vytvárame.

Aj keď sa vaše humidory predávajú za zhruba sto dolárov, niektoré z nich sa predali alebo vydražili za tisíce dolárov. Čo je na nich také zvláštne?
Je to o dôvere. To je slovo vystihuje naše humidory. Je to o 37-ročnej kvalite, na ktorú sa môžu zberatelia jemných cigár spoľahnúť pri ochrane svojich vzácnych cigár. Na každý humidor poskytujeme doživotnú záruku. To je aj jeden z dôvodov, prečo jeden z našich humidorov nedávno prekonal rekord v najvyššej sume zaplatenej za moderný humidor na večierku nadácie Leonarda DiCapria spojenom s dražbou. Nový majiteľ zaň zaplatil 750 000 eur.

Žijeme v ére e-nakupovania, takže nie je problém kúpiť si váš humidor na nejakej globálnej webovej stránke elektronického obchodu. Ale najprv ich musia ľudia poznať. Máte sieť regionálnych zástupcov v Európe, Ázii atď.?
Mojím poslaním od založenia tejto značky je mať zastúpenie našich humidorov a cigár v špičkových luxusných domoch a v prestížnych obchodoch s tabakom na celom svete. Máme predajné miesta na všetkých kontinentoch a vo všetkých veľkých mestách po celom svete, od USA, UK, Francúzska, Nemecka, Rakúska, Švajčiarska, Belgicka, Luxemburska, Dubaja, Hongkongu, Vietnamu, Japonska, Kórey, Austrálie, Singapuru, Malajzie až po Azerbajdžan. Naše produkty si môžu ľudia zakúpiť aj v Saudskej Arábii, v Južnej Afrike či v Libanone.

Videli sme Steva Harveyho, Johna Travoltu a mnohých ďalších prvotriednych hercov fajčiť vaše cigary. Sú tiež vašimi stálymi zákazníkmi?
Áno, známe osobnosti oceňujú kvalitu, ktorú vytvárame. Pre mňa a pre môj tím je veľmi prospešné vedieť, že to, čo milujeme, je ocenené a sme vďační za to, že medzi spokojných zákazníkov patria aj také celebrity ako Steve Harvey, Jack Nicholson či Marlon Brando, ktorí majú to najlepšie z najlepšieho, lebo dôverujú značke Daniel Marshall.
playboy-slovakia